Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A magyarok buknak az akciókra

A magyarok kétharmada akcióvadásznak mondható, de bevásárólistát csak a vevők kevesebb mint fele ír a bolti túra előtt. 

A Mindenár.hu még decemberben írt arról, hogy vásárlás előtt érdemes bevásárlólistát írni, és csak a felsorolt termékeket beszerezni, így elkerülhető, hogy felesleges dolgokra menjen el a pénz. 

A lista fontosságát az is jelzi, hogy a GfK Piackutató a tudatos vásárlás egyik fokmérőjének tartja a bevásárlólistát. A cég csütörtökön publikált - 2014-ben készült - friss felmérése szerint a bevásárlólistát írók aránya 44 százalékos és körükben a nők, az idősek és a kisebb települések lakói vannak többségben. (A 44 százalékos összesített eredmény lényegében stagnálást jelent  2009-es helyzethez képest, akkor ugyanis a vásárlók 45 százaléka ment a listával a boltba.)

Akcióérzékenyek 

A GfK szerint a felmérésben részt vevők harmada a boltok szórólapjait is végignézi. Ebben a táborban is a nők, az idősek és a kistelepüléseken élők vannak túlsúlyban. Valamint az alacsony jövedelműek szintén jellemző ez a magatartás. A válaszadók 40 százaléka a választott üzlet szóróanyagának aktuális kínálatát is alaposan átnézi.

A magyarok kifjezetten akcióérzékenyek: a megkérdezettek kétharmada tudatosan keresi a boltláncok kiemelt ajánlatait. Ez az arány 2009 óta lényegében nem változott. Ebben a körben is a nők, az idősebbek, a kistelepülésen élők vannak nagyobb arányban, de a nagycsaládosokra is igaz, hogy keresik az akciókat.

A bolton belül tájékozódó fogyasztók aránya sem változott a korábbi - 2009-es eredményekhez - képest: a vásárlók közel fele a bolton belül ügyel az ár/érték arányra és összehasonlítja a hasonló termékek árait. Emellett a vásárlók 47 százaléka összeveti az akciós termékek árát a normál áron elérhető termékekével.

Ha tetszett a poszt, és érdekli a bolti árak alakulása, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz

Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük

A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?

Mikor kerüljük el a boltokat?

 0
Tovább

Többet kell adni a Túró Rudiért

Egy hónappal ezelőtt még volt a boltláncok kínálatában viszonylag olcsón, 2 ezer forintos kilós áron Pöttyös Túró Rudi, most azonban 2140 forintról indulnak az árak. 

A boltláncok akcióinak szinte állandó szereplője a Pöttyös Túró Rudi, az árak azonban változékonyak. A Mindenár.hu egy hónapja írt arról, hogy 20 százalék eltérés is lehet a kilós egységár alapján. Az akkori kínálatban 1,99 - 2,5 ezer forint között volt a kilós ár, mára azonban feljebb mentek az árak. 

A heti akciós kínálatban a legalacsonyabb kilós ár az 51 grammos Rudinál jön ki, a Tescóban és a Reálban is 109 forint, így egy kiló 2137 forint. 

Sokszor a több darabból álló csomagoknál lejjebb megy az egységár, ám ez a logika most megdől. A Lidlben kapható 6 darab 30 grammos Túró Rudiból álló csomag 429 forint, ami 2380 forintos egységárat jelent.

Forrás: Mindenár.hu

A Tescóban ugyanez 479 forint, a tízdarabos pedig 799 forint, mindkettő kilonként 2660 forintra jön ki.  Egy hónapja a legolcsóbb 8 darab 30 grammos Rudiból álló szett került 449 forintba.

A Pennyben a szintén 30 grammos Retró Rudi darabja 79 forint, kilónként 2633 forint, a Coopokban pedig a sima 30 grammos Rudi darabja 85 forint, ami 2800 forint feletti kilós árnak felel meg. 

Ha tetszett a poszt, és érdekli a bolti árak alakulása, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz

Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük

A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?

Mikor kerüljük el a boltokat?

 0
Tovább

Hova menjünk desszertért?

A szombati nőnap alkalmából a Mindenár.hu a héten a virágokból és a desszertekből válogatott. Érdemes körülnézni, mert komoly különbségek adódhatnak. 

A boltláncok készültek: nagy a választékban tettek az akciós kínálatba édességeket, ám az árakban vannak komolyabb különbségek. 

Grammok, forintok

Ott van mindjárt a márkás csokik táborából a Merci. Különböző kiszerelésben kaphatóak, ezért a kilóra vetített ár alapján lehet rangsorolni.

Az Interspar 1799 forintért adja a 400 grammos verziót, a 250 grammos doboz az Auchanban 949, a Tescóban szombatig 999 forint, míg a 200 grammos az Aldiban 649 forint. A kilós egységár alapján a következő a sorrend: az Aldi 3245 forintra jön ki, ez a legkedvezőbb, míg a többieknél az egységár 3796-4448 forint. 

Az ismert márkás termékek közé tartozik a Raffaello is, amelyből a 150 grammos dobozt a Interspar 599 forintért adja, ugyanezért a Tesco szombatig 649 forintot, a Reál pedig 699 forintot kér. Így a kilós ár közel 4000 forinttól 4700 forintig terjed. 

A diszkontok többek között pralinékkal jöttek ki nőnapra. A Pennyben 160 grammos dessszertet 319 forintért, a Lidlben negyedkilós belga pralinét 549 forintért lehet kapni, az Aldi trüffelpralinéjából pedig 699 forintba kerül 200 gramm. 

Ha tetszett a poszt, és érdekli a bolti árak alakulása, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz

Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük

A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?

Mikor kerüljük el a boltokat?

 0
Tovább

Külföldön rákaptak a magyar csokira

Jól teljesítettek a magyar csokicégek: jóval több termékük ment külföldre, ennek ellenére még mindig több csoki érkezik külföldről.

Érdekes csokitendenciák rajzolódnak ki az agrárium tavalyi mérlegéből. Az Agrárpiaci Információk havilap friss száma többek között a magyar mezőgazdaság tavalyi külkereskedelméről ír, az egyik legérdekesebb adatsor pedig Magyarország csokoládémérlegét mutatja be.

 0
Tovább

Paradicsomcsatába kezdtek a boltláncok

Az áruházak akciós kínálatában most is főszerepet kaptak a zöldségek, gyümölcsök, és előkerült újra az étolaj, amelynek árát sikerült még lejjebb küldeni - derül ki a Mindenár.hu friss körképéből.  

Az utóbbi hetekben elvétve szerepelt étolaj a boltláncok akcióiban, ez a hét azonban fordulatot hozott, a boltláncok többsége ugyanis újból akciózik az egyik legalapvetőbb konyhai termékkel, mégpedig kedvező áron.  

Az étolaj elmúlt 12 havi országos átlagára közel 490 forint, a havi bontásból pdig kiderül, hogy az utóbbi 12 hónap során fokozatosan csökkent az ár: tavaly februárban 525 forint, augusztusban már 487, januárban pedig már 452 forint volt.

A Mindenár.hu adatai ezzel összhangban azt jelzik, hogy a boltok saját márkás olajai, valamint a kevésbé ismert márkák ára is lejjebb ereszkedett. Az elmúlt hónapokban utóbbiak esetében jellemzően 300 forint volt az ár, vagy az alatt néhány forinttal adták a boltláncok. Most már a legalacsonyabb ár 10-20 forinttal is e szint alatt van. A Coop budapesti régióban meghirdetett akciójában 279 forintba kerül egy liter étolaj,  CBA-ban 285 forint. Az Auchan és a Spar 295, illetve 299 forintos árat szabott. A Tesco ötliterese 1595 forint, azaz literenként 320 forint.

Az egyik legnépszerűbb márka,  Vénusz étolaj a mostani aciós héten 399 forint a Reálban, az elmúlt hónapokban jellemzően ennyi vagy 10-20 forinttal magasabb volt a kedvezményes ár. A nem akciós ár azonban nem ritkán 450-500 forintot is elérte.

Paradicsomharc

Az étolaj mellett a boltláncok a paradicsommal is csatáznak. A sima paradicsom kilója az Auchanban 313 forint, a Lidl pedig 349 forintért kínálja. Ez jóval elmarad a 12 havi közel 500 forintos országos átlagártól, a tavaly februári 667 forintos átlagnak pedig a fele, s alig marad el nyári szezonban jellemző 300 forint alatti ártól. 

A gyümölcsök sem maradtak ki a szórásból. A Tescóban a mandarin kilója 300, a Sparban a narancsé 200 forint alatt van, a félkilós citrom a Pennyben 319 forint, de a Lidl negyedkilós epre is kedvezőnek mondható. Ananász is szerepel a mezőnyben,  Spar csütörtöktől 369 forintért adja, a Tesco viszont szombattól 325 forintért akciózik vele. 

Ha tetszett ez a poszt, vagy a többi bejegyzés, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz

Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük

A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?

Mikor kerüljük el a boltokat?


 0
Tovább