Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Pepsi rendre megveri a nagy riválist

A két legismertebb kólamárka közül a Pepsi vezeti az árversenyt, termékei olcsóbbak a Coca-Cola üdítőinél - derül ki a Mindenár.hu friss válogatásából.

A Coca-Cola és a Pepsi termékei szinte állandó szereplői az akcióknak, ezen a héten sincs ez másként. A boltláncok többségében megtalálható valamelyik márka üdítője.

Forrás: Mindenár.hu

Az akciós árakban viszont számottevőek a különbségek, így, akinek mindegy melyik márkát viszi haza, és csak az ár alapján választ, annak inkább a Pepsi jár a kedvében. Ezen a héten például a kétliteres Pepsit a Spar 279 forintért adja, a Penny és a Tesco 299 forintért, ez literenént 150 forint - áll a Mindenár.hu friss össszeállításában.

 0
Tovább

Magyar libák tízezreit tünteti el az árcsökkenés

Bár a libahús ára számottevően 40 százalékkal csökkent az elmúlt évben, ez inkább rossz, mint jó: a magyar libatartók több ezer tonnával visszafogják a termelésüket.

A legújabb agrárpiaci trendek eredményeként sokkal olcsóbb lett a libahús az agrárpiacon. A fagyasztott liba kilónkénti ára, az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) szerint a 2012-ben megszokott 3,8-4 euróról 2013-ban 2,2-2,4 euróra esett, a darabolt libatrmékek ár pedig ezzel párhuzamosan 7,5-8 euróról 4-5,5 euróra csökkent.

Az árfolyamcsökkenés a Magyar Nemzeti Bank 2012-es és 2013-as éves átlagos árfolyamadataival számolva forintban is jelentős. A kilós fagyasztott liba kilónkénti ára 1100-1200 forinról 650-710 forintra, a darabos termékeké 2200-2300 forint körüli szintről 1300-1600 forintra esett.

 1
Tovább

Most még olcsóbb a kávé, de drágulás jöhet

Könnyen lehet, hogy a világpiaci drágulás miatt a kávé Magyarországon is drágulni fog. A boltláncokban jelenleg a kevésbé ismert márkák kilós ára ezer forint alól indul, de a márkásabb ára em drágábbak az országos átlagnál.
Az elmúlt napokban fókuszba került a kávé a nemzetközi piacokon, miután az idén jelentősen - 50 százalékkal - emelkedett a kávé világpiaci ára, ez pedig a jövőben a magyarországi kávéárakra is hatással lehet.

A kávépiacon szabványos 60 kilós zsák január lején még 110 dollárba került, szemben február végén már 170 dollárnál járt az árfolyam, márciusi közepén pedig 185 dollár körül mozgott.
 0
Tovább

Ennyiért vehetnek kenyeret

Tekintélyes kenyérválasztékkal csábítják a vásárlókat a boltlláncok. Az árak 140 forintról indulnak , de van 300-400 forintos kilós kenyér, a háromkilós pedig 700 forintért - derül ki a Mindenár.hu válogatásából.

A kenyér egy fontos termék, közhely, de igaz. Többek között azért, mert sok vásárló az alapján választ áruházat, hogy hol mennyibe kerül.

Tudják ezt a boltláncok is, ezért az akciós listájukban legtöbbször szerepel valamilyen kenyérféle. Az utóbbi időben egyre többször nem csak a legolcsóbb, jellemzően 200 forint alatti árkategóriába tesznek versenyzőket, hanem a drágább, egészségesebbnek tartott kenyerekkel is próbálkoznak. Utóbbiak a legkülönbözőbb neveken szerepelnek: wellness kenyér, teljes kiőrlésű, light cipó stb.

 0
Tovább

A magyarok buknak az akciókra

A magyarok kétharmada akcióvadásznak mondható, de bevásárólistát csak a vevők kevesebb mint fele ír a bolti túra előtt. 

A Mindenár.hu még decemberben írt arról, hogy vásárlás előtt érdemes bevásárlólistát írni, és csak a felsorolt termékeket beszerezni, így elkerülhető, hogy felesleges dolgokra menjen el a pénz. 

A lista fontosságát az is jelzi, hogy a GfK Piackutató a tudatos vásárlás egyik fokmérőjének tartja a bevásárlólistát. A cég csütörtökön publikált - 2014-ben készült - friss felmérése szerint a bevásárlólistát írók aránya 44 százalékos és körükben a nők, az idősek és a kisebb települések lakói vannak többségben. (A 44 százalékos összesített eredmény lényegében stagnálást jelent  2009-es helyzethez képest, akkor ugyanis a vásárlók 45 százaléka ment a listával a boltba.)

Akcióérzékenyek 

A GfK szerint a felmérésben részt vevők harmada a boltok szórólapjait is végignézi. Ebben a táborban is a nők, az idősek és a kistelepüléseken élők vannak túlsúlyban. Valamint az alacsony jövedelműek szintén jellemző ez a magatartás. A válaszadók 40 százaléka a választott üzlet szóróanyagának aktuális kínálatát is alaposan átnézi.

A magyarok kifjezetten akcióérzékenyek: a megkérdezettek kétharmada tudatosan keresi a boltláncok kiemelt ajánlatait. Ez az arány 2009 óta lényegében nem változott. Ebben a körben is a nők, az idősebbek, a kistelepülésen élők vannak nagyobb arányban, de a nagycsaládosokra is igaz, hogy keresik az akciókat.

A bolton belül tájékozódó fogyasztók aránya sem változott a korábbi - 2009-es eredményekhez - képest: a vásárlók közel fele a bolton belül ügyel az ár/érték arányra és összehasonlítja a hasonló termékek árait. Emellett a vásárlók 47 százaléka összeveti az akciós termékek árát a normál áron elérhető termékekével.

Ha tetszett a poszt, és érdekli a bolti árak alakulása, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz

Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük

A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?

Mikor kerüljük el a boltokat?

 0
Tovább