Összecsapott a Tesco és az Auchan

Majdnem egálra hozta a két áruházlánc a csirkemellfilé-meccset. A diszkontok elbuktak ezen a pályán. 

A Tescóban 1215 forint egy kiló csirkemellfilé jövő szerdáig, az Auchanban ugyanez 34 forinttal drágább, tehát nincs lényeges különbség.

árkörkép csirkemellfilé Mindenár.hu

Előbbi két áruházláncban a mellfilé jóval olcsóbb, mint például a diszkontokban. Az Aldiban ugyanis 1399 forint a mellfilé kilója, a Lidlben és a Pennyben a kilós ár közel 1600 forint.

Mondjuk a Lidlben olyan kombó is lesz a hétvégén, hogy aki a csirkemellfilé mellé vesz egy kiló ételízesítőt, annak a két termékért összesen 1800 forintot (1799 forint) kell fizetnie. Az Aldiban meg kapható marinádozott, fűszerezett csirkemell is kilónként 1660 forintos áron (egy csomag 450 gramm, amiért 749 forintot kell fizetni).

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Sparban is van akciós csirkemell, de az csontos - tehát nem filé -, így az előbbiekkel nem teljesen versenyképes. A csontos csirkemell egyébként kilónként 1 ezres a Sparban.

A Mindenár.hu-t a Facebookon is szeretheti.

 1
Tovább

Légy észnél, ha sajtra vágysz!

Trappista sajtból is jókora választékkal jöttek elő ezen a héten is a boltláncok. Ha azonban csak az árat nézzük, akkor igen tekintélyesek a különbségek. Másfélszeresek.

Nézzük a kínálatot, vannak saját márkás trappisták és "rendes" márkás sajtok is. Az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a Spar, a Tesco egyaránt tett a heti kínálatában akciós trappistát. Ha a csak az árakat nézzük, akkor 900 forint alatti kilós áron megúszhatják a sajtvásárlást. A következő lépcső az 1000 forintos (999 forintos) kategória, de vannak 1300 forintos kilós áron kínált versenyzők is. A legdrágább a Mizoé trappista sajtja, amely a Lidlben kapható, igaz ez a sajt különlegesebb a többinél, ugyanis hosszan (hat hétig) érlelt sajtról van szó, az ára pedig kilónként közel 1600 forint.

Mindenár.hu Ugyanakkor érdemes kitérni arra, hogy a t öbb Lidl egységben még kaphatóak a Mizo Anikó sajtjai, amelyek kilós áron 1290 forintba kerülnek, amely ennél a sajtnál kifejezetten kedvező árnak számít. (A Lidben kapható Anikó sajtok egy-két héttel ezelőtt még az akciós kínálat részei voltak, feltehetően a készleten maradtak még, és ezeket szórja ki a Lidl.

Mit kell tudni a trappista sajtról?

A trappista sajtból nem véletlenül nagy az akciós kínálat, hiszemn az egyik legnépszerűbb sajtról van szó. A Táfelspicc korábbi trappistasajt-kisokosa szerint trappista felhasználása az előnyei miatt terjedt el. Ugyanis viszonylag egyszerűen gyártható, jól formázható, leginkább a használati értéke nagy. "Reszelhetjük, darálhatjuk, falatkákra vághatjuk. Nincsenek benne nagy lyukak, amik nehezítenék a darabolást. Karakteres íze sincs, nem nyomja el más ételek ízét.

A trappista félkemény, zsíros sajtfajta, az élelmiszerkönyvi előírások szerint  tehéntejből készül, tejsavbaktérium-tenyészet, oltóenzim és kalcium-klorid, kálium- vagy nátrium-nitrát hozzáadásával. Sózott, érlelt, félkemény, erjedési lyukas. A zsíros trappista szárazanyag-tartalmának legalább 56, a félzsírosnak 53 százaléknak kell lennie. A zsírtartalomnak ebben a szárazanyag-tartalomban kell elérnie a 45 (zsíros sajtok) és a 32 (félzsíros sajtok) százalékot. Tehát az egész tömegben számolják a szárazanyag-tartalmat, majd a szárazanyag-tartalomban a zsírt. A trappistagyártók ezeken a határokon dolgoznak.

Ha még többet akar tudni a trappista sajtról, akkor itt olvashat róla bővebben.

Ha pedig az árakra kíváncsi, akkor itt nézhet körül, itt pedig a Mindenár.hu Facebook-oldalát szeretheti.

 1
Tovább

Érdekli a cukortartalom? Akkor itt az új iránytű

Július 20-tól új korszak jön a cukortartalmú élelmiszereknél. 

Minden uniós országban, így Magyarországon is eltűnik az élelmiszerekről a "diabetikus" jelző. A dolog hátterében az áll, hogy a különleges táplálkozási célú élelmiszerekről szóló magyar jogszabályt - 36/2004. IV.26. ESzCsM-rendelet helyébe lép egy uniós jogszabály, amelyben nem szerepel a diabetikus kifejezés. Természetesen a termékek nem tűnnek el, de a "diabetikus" jelző nugdíjba megy.  Ez nem csak a cukorbetegek számára lényeges változás, hanem bárkit érinthet, aki fogyaszt cukortartalmú élelmiszert, például, ha képben akar lenni, mennyi cukor van az adott termékben. 

A Laboratórium.hu összefoglalója alapján július 20-tóla következő termékek jöhetnek szemben a polcokon. (A jogszabály nem egyik napról a másikra tünteti el a diabetikus megjelölést, lesz egy átmeneti időszak: a jogszabálynak nem megfelelő termékeket a lejáratukig lehet árulni, de új termék már nem keürlhet a boltokba.) 

Alacsony cukortartalmú: A termék cukortartalma nem haladja meg az 5g/100g vagy 2,5g/100ml határértéket.

Cukormentes: A termék cukortartalma nem haladja meg a 0,5g/100g illetve a 0,5g/100ml mennyiséget.

Hozzáadott cukrot nem tartalmaz: Ezt azokra a termékekre írhatják, amelyeknél nem használtak mono- és diszacharidot, vagy egyéb édesítő hatású élelmiszert (pl. mézet). Arra azonban figyelni kell, hogy bár nincs bennük hozzáadott cukor, még természetes módon tartalmazhatja azt. Ezt egy „Természetes módon előforduló cukrokat tartalmaz”  mondattal jelölni is kell.

Csökkentett cukortartalmú: Minden esetben a normál élelmiszerekhez képest legalább 30 százalékkal kevesebb cukrot kell, hogy tartalmazzon az ilyen megnevezéssel ellátott termék. Ugyanez a szabály vonatkozik a "light” jelzésű termékekre is. Tehát az ilyen jelzésű terméket is érdemes megvizsgálni vásárlás előtt.

Csökkentett energiatartalmú: A Laboratórium.hu cike szerint ennek a kategóriának a megítélése egy kicsit nehezebb. Általában itt mindenki csak az energiabevitel csökkentését mérlegeli, de azt nem, hogy ezt a gyártó hogyan érte el. Az ilyen termékek esetében mindig meg kell ezt nézni, mivel a címkén jelölni kell azt a tápanyagot, és annak a csökkentésnek a mértékét, amellyel a kívánt eredményt elérték. Ha a kívánt hatást a cukortartalom mérséklésével vagy például édesítőszerrel való cserével érték el, akkor ez megfelelő lehet a vásárlásra. De például egy keksz esetében az energiatartalom mérséklését a zsírtartalom csökkentésével is megoldhatták, ebben az esetben a cukortartalom ugyanúgy megmaradt a termékben, ezért cukorbetegek nem ajánlható. Az ilyen jelölésű termékek esetében legyünk nagyon figyelmesek és óvatosak. További részleteket itt olvashat.

Ha pedig érdekli, melyik termék melyik áruházban mennyibe kerül, akkor követheti a Mindenár.hu-t a Facebookon. 

 0
Tovább

Mi tudunk a most vasárnapról?

Elmondjuk mi várható április 24-én. 

Auchan: összes áruházát kinyitja, reggel 8-tól este 8-ig. 

Aldi: mind a 108 egység nyitva lesz, reggel 8-tól este 6-ig. 

Lidl: valamennyi üzlet nyitva lesz, ez több mint 160 egységet jelent. Az ületek 7-kor nyitnak, este 5-kor zárnak.

Penny: minden üzlet kinyit, reggel 8-tól este 6-ig.  

Tesco: valamennyi bolt nyitva lesz. 

Ezt biztosan tudjuk, ha lesz további információ, akkor jelentkezünk. 

Ha érdekel a termékek ára, melyik, hol olcsóbb, vagy érdekel, hogy mi történik a boltokban és a termékekkel, akkor nézd meg a Mindenár.hu oldalát. Vagy készíts magadnak bevásárlólistát.

 0
Tovább

Kakaóharc a Lidlben

A Lidl saját márkás kakaója 0,5 literes és 159 forintba kerül. A Mizóé 0,45 literes és 239 forint. Beltartalomban pedig nem találtunk különbséget. 

Egy-egy boltlánc saját márkás termékei rendre olcsóbbak, mint az azonos termékcsoportba tartozó márkás változatok. Ebben semmi új nincs, a dolog akkor kezd érdekessé válni, ha a saját márkás termék lényegében ugyanyolan, a beltartalmat nézve. 

A Lidl tejes pultjában egymás szomszédja a saját márkás kakaós ital és a Mizo kakaós itala. A dobozon felsorolt összetevők alapján nincs különbség, ugyanúgy 51 százalékban tartalmaznak zsírszegény tejet, és a többi anyag (tejpermeátum, stabilizátor, kakaópor) is egyezik. 

Két dologban viszont különbség van, a kiszerelésben és az árban. A Lidl saját márkás kakaója 159 forintba kerül és 0,5 literes. A Mizóé azonban 239 forint, és csak 0,45 literes. Tehát a márkás termék eleve jóval, 50 százalékkal drágább. Ha azonban a literes egységárat nézzük, akkor még nagyobb lesz a különbség. A saját márkás kakaós ital literenként 318 forintra jön ki, a másiknál pedig 531 forint lesz az ár. Így már 70 százalékos a differencia. Egyik terméknél sem akciósak az említett árak. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a Mizo akciós áron 169-189 forintos áron szokta adni ezt a terméket a különböző botláncokban, de még azzal sem versenyképes a saját márkás vetélytársával.

Ha érdekel a termékek ára, mi, hol olcsóbb, vagy érdekel, hogy mi történik a boltokban és a termékekkel, akkor a Mindenár.hu-t követheted a Facebookon is. 

 0
Tovább