A magyarok kétharmada akcióvadásznak mondható, de bevásárólistát csak a vevők kevesebb mint fele ír a bolti túra előtt.
A Mindenár.hu még decemberben írt arról, hogy vásárlás előtt érdemes bevásárlólistát írni, és csak a felsorolt termékeket beszerezni, így elkerülhető, hogy felesleges dolgokra menjen el a pénz.
A lista fontosságát az is jelzi, hogy a GfK Piackutató a tudatos vásárlás egyik fokmérőjének tartja a bevásárlólistát. A cég csütörtökön publikált - 2014-ben készült - friss felmérése szerint a bevásárlólistát írók aránya 44 százalékos és körükben a nők, az idősek és a kisebb települések lakói vannak többségben. (A 44 százalékos összesített eredmény lényegében stagnálást jelent 2009-es helyzethez képest, akkor ugyanis a vásárlók 45 százaléka ment a listával a boltba.)
Akcióérzékenyek
A GfK szerint a felmérésben részt vevők harmada a boltok szórólapjait is végignézi. Ebben a táborban is a nők, az idősek és a kistelepüléseken élők vannak túlsúlyban. Valamint az alacsony jövedelműek szintén jellemző ez a magatartás. A válaszadók 40 százaléka a választott üzlet szóróanyagának aktuális kínálatát is alaposan átnézi.
A magyarok kifjezetten akcióérzékenyek: a megkérdezettek kétharmada tudatosan keresi a boltláncok kiemelt ajánlatait. Ez az arány 2009 óta lényegében nem változott. Ebben a körben is a nők, az idősebbek, a kistelepülésen élők vannak nagyobb arányban, de a nagycsaládosokra is igaz, hogy keresik az akciókat.
A bolton belül tájékozódó fogyasztók aránya sem változott a korábbi - 2009-es eredményekhez - képest: a vásárlók közel fele a bolton belül ügyel az ár/érték arányra és összehasonlítja a hasonló termékek árait. Emellett a vásárlók 47 százaléka összeveti az akciós termékek árát a normál áron elérhető termékekével.
Ha tetszett a poszt, és érdekli a bolti árak alakulása, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!
Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):
Melyik tej üres? - tejiránytű a vásárláshoz
Felsorakoztak a tejfölök - spórolni is lehet velük
A boltláncok rangsora: mennyi bevétel termel egy dolgozó?